Greens Optik

Deras utmaning

Konkurrensen ökar mellan butikskedjorna och optik kedjan Klarsynt valde att bli bäst inom service, sälj och kundvård. Utmaningen låg i att bli kedjan som kunderna väljer först då det handlar om att välja en optiker.

Vår lösning

Vi valde att utbilda personalen fysiskt på plats inom områdena, kundbemötande, service, självledarskap, attityd och teamwork. Vi skapade utifrån utbildningen uppdrag som var aktiviteter att göra i den dagliga driften gällande målen man ville nå vilket ledde till att kunskapen blev ett agerande och inte bara något man lärt sig i huvudet.

Kundcitat

”En trevlig och givande kväll, som gav eftertanke till varför och hur vi tänker kring kundvård.
Andreas har förmågan att locka igång tankeknölarna, och få igång en dialog kring vad och hur vi kan göra något bra till något ännu bättre.”

Carita Sjöberg, Butiksägare, Greens Optik-En del av KlarSynt